Vejrudsigten for Kattegat var tålelig, så planen var klar. Med en lidt længere køre- og sejltur end fra Øresundshavnene blev der gjort et forsøg på en lidt tidligere afgang end normalt.

Vejrudsigten for Kattegat var tålelig, så planen var klar. Med en lidt længere køre- og sejltur end fra Øresundshavnene blev der gjort et forsøg på en lidt tidligere afgang end normalt.

Endelig materieldag. Dagen, der markerer at sæsonen for alvor er i gang, og at turen til Lysekil står for døren. Men intet er som det plejer. Turen til Lysekil er aflyst (udskudt) og dykkersæsonen er godt i gang.

Jeg vidste godt at jeg ikke var i overvældende god tid. Men at jeg allerede 30 min før planlagt, fremskudt afgang fik et opkald, og blev bedt om at redegøre for mine wherabouts kom alligevel bag på mig.

Vi var de første dykkere i vandet efter morgenbaderne, da vi mødtes 4 m/k til morgendyk kl 730 ved Trykkerdammen.

Lidt stille vejr i et ellers forblæst efterår kunne lokke 8 Havbasser og en gæst sydfra ud af de lune stuer på denne lørdag.

Efter en ufrivillig pause stod sol, vind og måne igen på linje, og det var tid til et enkelt lørdagsdyk.
Det startede med at hele familiens overvækkeur sov over sig, så jeg kun lige akkurat kunne nå at ramme de andre i Rungsted. Den plan blev så forpurret af at alle andre havde været ekstra tidligt oppe og var kørt fra Farum meget før tid.

Havbasserne Team 3: Frank, Martin og Torben.
Scorpena et af årest UV jagt højdepunkter der var ingen forventninger til om Havbasserne 3 kunne blive Havbasse hold 1 ud af de 5 Havbasse hold til start – succeskriteriet var at hygge og have en god dag . Vi sejlede fredag aften d. 3 maj kl18.00 fra Skovhoved Havn og havde lige inden afgang fornøjelsen af et voldsomt haglvejr og vindstød af nok ca. 11-12 m/s. Det var dog en fin tur over til Flakfortet og vi fik indlogeret os i den af Jess arrangerede gamle skonnert som hed Fortuna. En god gang hakkebøf med pomfritter og bearnaise sovs blev der serveret sammen med et par fadøl og så var bunden lagt til en god nats søvn. Efter ikke at have lukket et øje hele natten var det godt at få morgenkaffen og så var vi klar til at komme i dragterne.

Scorpena Cup 2019 var en milepæl for Havbasserne, hele 5 hold fra deltog!
Jeg har mange undskyldninger, men ingen af dem er særligt interessante. Men uanset hvad, så var jeg ved garagen blot 16 minutter før den planlagte tidlige afgang. Vi kom af sted med få minutters forsinkelse – fordi vi skulle vente på Juhl.
Piv og Kenneth testede den ny fartpilot og var meget tilfredse. Efter en begivenhedsløs tur, kun afbrudt at et bagerstop, kom vi til Rødvig Havn hvor vi mødte Anders fra Rødvig. Han skulle have Allan og Kim med på tur. Vi benyttede chancen til at liste et par positioner ud af dem. Det måtte vi dog bøde for senere, da Kim kom og gik på rov i ølkurven. (og positionerne er i øvrigt på vragguiden – men vi siger stadig tak for to gode forslag)
