Endelig ankom de sidste stumper, der skulle give mulighed for et helt tørt dyk igen.
Det var pølsevejr, med udsigt til strømslæk ved Helsingør. Jeg svingede forbi Harald efter gas og et supermarked efter pølser.

Endelig ankom de sidste stumper, der skulle give mulighed for et helt tørt dyk igen.
Det var pølsevejr, med udsigt til strømslæk ved Helsingør. Jeg svingede forbi Harald efter gas og et supermarked efter pølser.

Christoffer og Christian samlede Havtasken op i Farum, tidsnok til at dykkerne havde god plads da de lidt senere hentede Havgassen.
Frank og Lars mødte op på Rungsted Havn hvor vejret var 3-4 grader, næsten ingen vind og fladt vand, mens tågen hang og reducerede sigten til omkring 200-600 m. Dykkerne var der lige efter og skulle på Robert.
Christian havde sørget godt for os med varm Cocio på termoen og kokkens kvalitetstids projekt med sønnike hjemmebagte cookies . . . da da da dum da mums.

Hvis det ikke var fordi, vi havde en aftale, var der vidst ikke nogen, der var mødt op. Vi var trods alt i læ for den friske vestenvind, men det regnede, og havde gjort det længe, og var i det hele taget en noget trist udsigt.

Det var efterhånden ved at være på tide at jeg fik banket rusten af. Jeg gik i skuret i god tid aftenen før. De småskavanker mit grej havde i Norge, havde sjovt nok ikke løst sig selv ved at stå urørt siden det kom hjem. Men en ny o-ring her og en ny slange dér, så var alt som det skulle være igen. Atså ud over at den ene flaske sidder uhjælpeligt fast på maskinen. Men heldigvis passer fyldeslangen lige ind. Således klar. Lidt for sent. Jeg har tilsyneladende også mistet fornemmelsen for hvor tidligt jeg skal køre hjemmefra for at nå det.

Efter lang lang lang tid med rigtigt dårligt vejr, spottede Rasmus et kort øjeblik, hvor vinden måske ville løje lidt af. Et opslag i gruppen få timer før var nok til at få fyldt Havtasken, Rasmus, Christian, Christoffer og Rune. Om det var lyst, abstinenser eller frygten for vores coach*, der gjorde udslaget, må stå hen i det uvisse. Men der blev aflyst møder og en blev sågar så syg på dagen, at han ikke kunne komme på arbejde…

Vi har hver lørdag igennem hele sidste måned booket havtasken i håb om at ramme det åbne hav og udforske nye jagtområder. Vejret har været imod os og har måtte aflyse vores ture, vejret var på ingen måde ideelt til en tur med 10/ms vind men vi blev stædige og tog ud i båden.

Årets kombinerede traditionsrige Krebsegilde, og knap så traditionsrige Klubmesterskab blev afholdt lørdag d. 4 september 2021. Op til dagen havde 20 jægere meldt sig til konkurrencen, men nerverne meldte sig på dagen og kun 11 deltager mødte frem.

Søndag d.21/2 viste vinter vejret sig fra sin bedste side. Dette havde Mikkel Klaris naturligvis
spottet og planlagt en UV jagt tur. Vi var 6 stk. der mødte op både garvede og novice UV jægere.

89 dage siden sidste dyk. Det var den hårde, faktuelle besked fra min computer da jeg var klar til at gå i vandet. Vi skulle have været med Allan ude at sejle, men han var blevet kaldt på arbejde, den stakkel.
