22/4-2010
Google og chefmekaniker flemse VS drillenisse! Vi havde været på minestryger og dykke og lige før havn gav motor en alarm og gik ned i omdrejninger. Jeg ringede til serviceværksted, og bad dem om at lave et service og fejlsøgning på motoren. De konstatere at det kunne være noget med strømmen eller, at den ikke havde fået vand kortvarigt, og da strømmen blev målt igennem og intet fejlede og at den fik vand fint nu, lavede jeg en tur til Robert.
Den stolte Kaptajn
Skal lige siges at jeg har sejlet i bedre vejr derover end den dag, halvvejs ude skete det igen alarmen gik og motor ned i omdrejninger. Og så tøffede vi hjem i en time. Nu var gode råd dyre, og jeg frygtede at sådan kunne det også ende op. Der blev ringet lidt rundt, og aften blev brugt på google hvor jeg faktisk fandt et forum hvor en beskrev nøjagtigt problemet og hvad man skulle gøre.
Chefmekaniker flemse og Skipper mødtes på båden, med en beskrivelse og så gik vi igen med kirurgisk præcision og skille dimser ad, konstaterede, at vores problem var det samme som beskrevet, fiksede det og så kørte motor uden alarmer. Nu det jo ikke de korteste distancer vi sejler, når sommeren er på sit højeste, så jeg ville gerne lige ud og teste motoren ordentligt, vi mødtes 3 redder (mindre kan jo ikke gøre det) og så fik den for fuld udblæsning fra Kastrup og op til Tuborghavn og derefter lidt rund inde i kbh havn. Ca. 15 mil sejlet og ingen alarm, og det er stadig sjovt at sejle 50 knob.
Førstehjælpen
Så nu der kun tilbage og dykke 🙂 og en stor tak til Flemse