Referat fra ordinær generalforsamling (GF) Havbasserne 2021
1) Valg af dirigent, referent samt stemmetæller
Dirigent Klaus Friis Østergaard.
Dirigenten konstaterede at generalforsamlingen var lovligt indkaldt.
Stemmetæller Lotte Høgberg
Referent Jørgen Næumann
2) Beretning fra bestyrelsen om foreningens virksomhed i det forløbne år.
Bestyrelsens beretning 2021
Generalforsamlingen i 2020 blev grundet COVID-19 pandemien afviklet i juni hvorfor årets beretning også dækker en kortere periode.
Det er tydeligt at mange har haft både lyst og tid til at komme på og i vandet – allerede samme aften som generalforsamlingen 2020 var der ikke mindre end 2 ture. Generelt har alle ture henover både sommer, efter og vinter været mere eller mindre fuldt besat.
Det lykkedes heldigvis både for UV-jægere og dykkere at komme afsted til Norge i hhv. Juli og August begge ture med stor succes.
I september fik vi efter et par år med begrænset opbakning genstartet traditionen med ”Krebsegilde” hvor der var rekorddeltagelse – desværre bare ikke af krebsene – der blev ikke så meget som set en eneste krebs. Julefrokosten blev grundet diverse restriktioner ikke til noget i 2020 – vi håber at kunne tage revanche i 2021.
Svømmehalssæsonen startede op ved indgangen til september – dog til manges skuffelse uden sauna – hvilket også tydeligt sås på deltagerantallet henover efteråret. I november blev forsamlingsloftet begrænset til 10 personer – hvilket gav yderligere begrænsninger i brugen af svømmehallen og en masse logistik til følge – i december lukkedes svømmehallen helt og den har desværre endnu ikke åbnet. Vi håber fortsat det sker inden sæsonen er helt slut. men vi skal nok indstille os på at Saunaen tidligst åbner til efteråret.
I forbindelse med genindførslen af diverse restriktioner har vi modsat i foråret 2020 ladet det være op til medlemmerne at navigere inden for anbefalingerne om at holde afstand mv. når klubbens både benyttedes. Den primære forskel og årsag til ændringen fra bestyrelsens side er at det i hele perioden har været tilladt at dyrke foreningsaktivitet udendørs dog med et begrænset deltagerantal. I foråret 2020 var den klare anbefaling fra politiet og DIF at man lukkede alt aktivitet ned – dette har ikke været tilfældet hen over vinteren.
Vi har trods udfordringerne set et stabilt stigende medlemstal – og et meget lille frafald – det er vi glade for – men det forpligter også! Vi skal blive ved med at byde de nye medlemmer velkommen og hjælpe dem ind i fællesskabet. Sidste år var ambitionen at indkalde til et ”strategi-seminar” – det er fortsat ambitionen – men det kræver at vi kan mødes under forhold der pt. ikke er tilladt – så i stedet for at love at vi afholder et sådant møde i 2021 så lover vi at vi finder på noget når det er muligt igen.
Der var ingen kommentarer til beretningen.
3) Forelæggelse af det reviderede regnskab til godkendelse.
Dennis fremgik de væsentligste punkter i regnskabet.
Revisor havde ingen kommentarer til regnskab.
Budget og regnskab stemmer godt overens, med undtagelse af at klubbilen der fik lavet koblingen i 2020.
Der var ingen kommentarer eller spørgsmål til regnskabet.
Regnskabet blev godkendt af GF.
4) Forslag fra bestyrelsen, herunder fastsættelse af kontingenter og gebyrer for medlemmerne
a) Fastsættelse af kontingenter
Bestyrelsens oplæg:
Aktive medlemmer (900 kr/år)
Passive medlemmer (100 kr/år)
Familiemedlemmer (100 kr/år)
Pensionist medlemmer (100 kr/år)
Indmeldelsesgebyr: 0 kr
b) Ændring af vedtægter & tilføjelse af medlemsvilkår.
Se bilag i indkaldelsen
- Kontingenter blev vedtaget af GF som foreslået af bestyrelsen.
Drifts Budgettet for 2021 blev vedtaget af GF som fremlagt af Kasserer.
- Steffen gennemgik alle vedtægtsændringerne og bevæggrunden for de enkelte ændringer.
Vedtægtsendringer: Rune Mott bemærkede at halvdelen af de stemmeberettigede skal være tilstede i GF for at vedtage ændringerne. Steffen svarede at der skal derfor indkaldes til ekstraordinær GF inden en måned, hvor 2/3 deltagelse med stemmeret kan vedtage ændringerne.
Der var ikke yderligere kommentarer til vedtægtsændringerne som blev enstemmigt vedtaget. Bestyrelsen indkalder derfor til en ekstraordinær generalforsamling inden for 1 måned. Der var en dialog omkring opdatering af medlemsvilkår:
- I de opdaterede medlemsvilkår tilføjes sidste afsnit så der står ”Du benytter ikke klubbens faciliteter uden at have modtaget den nødvendige instruktion og/eller har de nødvendige godkendelser.”
- Kenneth Løvholt efterlyste afklaring om i hvilken grad instruktører er dækket af klubbens (ansvars) forsikring når de udfører arbejde for klubben. Bestyrelsen undersøger dette og giver besked.
- Regler for drift og vedligeholdelse af fyldeanlæg er beskrevet på hjemmesiden. Dette skal der refereres til i, eller lægges ind i, medlemsvilkårene.
- Reglerne opdateres for bådene også, og de skal der også refereres til i, eller lægges ind i, medlemsvilkårene.
- Vi bør undgå at have mange dokumenter forskellige steder så alle betingelser og vilkår bør vurderes at samle et sted.
- Eventuelt kan medlemsvilkårene være det samlede dokument, og så kan hjemmesiden opdateres som kopi af uddrag fra vilkårene efterhånden som vilkårene evt. opdateres.
Medlemsvilkår opdateres af bestyrelsen og fremlægges på den kommende ekstraordinære GF.
[Supplerende oplysninger vedrørende forsikring blev fremsendt af Steffen efter GF som følger:
Vi er dækket af denne ansvarsforsikring: https://www.idraettensforsikringer.dk/Ansvarsforsikring – og den dækker OGSÅ instruktører der arbejder i foreningsregi
Den fulde liste af forsikringer kan ses her: https://www.idraettensforsikringer.dk/F%c3%a6lles-forsikringer.
Bemærk at vi også er dækket af en rejseforsikring i foreningsregi.]
5) Forslag fra medlemmerne.
Ingen forslag var modtaget inden GF.
6) Valg af medlemmer til bestyrelsen og suppleant poster.
På valg er:
Formand – Steffen modtager genvalg
Steffen Tecza Pedersen blev genvalgt
Bestyrelsesmedlem – Mikkel modtager genvalg
Mikkel Klaris blev genvalgt
Suppleanter
Henrik Juhl valgt som 1. suppleant
Jess B. Nielsen valgt som 2. suppleant
7) Valg af revisor
Karin modtager genvalg
Karin Nøddegaard blev valgt
8) Valg af medlemmer til diverse udvalg.
Man kan sagtens optages i et udvalg uden at være til stede ved generalforsamlingen. Giv blot
besked til Steffen inden.
Materieludvalg
Her er brug for forstærkninger. Både Steffen og Piv ønsker en mere tilbagetrukket rolle
Jørgen Næumann fortsætter i udvalget
Klaus Friis Østergaard kommer ind i udvalget
Jess kommer ind i udvalget hvis man ikke kan finde en anden blandt jægerne. Mikkel forsøger at finde en blandt Jægerne der kan tage ansvar for Havtasken og traileren.
Steffen, Juhl og Thomas vil gerne hjælpe ved behov.
UV-R udvalg
Mik Vinnersted ønsker ikke at fortsætte som ansvarlig.
Der blev ikke fundet nogen til at erstatte Mik.
Sikkerhedsudvalg
Dennis Arreborg Hansen
Lotte Høgberg
UV-J udvalg
Mikkel Klaris fortsætter som ansvarlig
Jess B. Nielsen fortsætter
Rune Mott kommer ind
Trivselsudvalg
Dennis Arreborg Hansen fortsætter
Henrik Juhl fortsætter
Lotte Høgberg kommer ind (i underudvalg med specialkompetence i gløgg)
Hjemmeside/IT-Udvalg
Her mangler en eller flere, der vil tage ansvar for hjemmeside og SoMe indhold. Der er konsulenter til det tekniske. Mikkel Klaris søger mulige kandidater blandt jægerne
Rasmus Brink
Jacob (Tox) Toxvaerd (konsulent)
Henrik Manley (konsulent)
eSport uvalget
Jess B. Nielsen
Mik Vinnersted
Uddannelsesudvalg
Kenneth Løvholt
Hans Jessen
9) Valg af medlemmer til FSU repræsentantskab.
Peer modtager genvalg
Peer Iversen blev genvalgt
10) Evt. (fremsatte forslag kan ikke vedtages ved nærværende generalforsamling)
Dennis oplyste at han ikke agter at genopstille til kasser posten til næste ordinære generalforsamling.