Bestyrelsesmøde 21. Januar 2021

Deltagere; Steffen, Dennis, Peer, Jørgen, Mikkel, Kim, Manley, Jess

Afholdt som videomøde

1. Siden sidst

En del aktivitet i december

Meget lidt aktivitet efter jul grundet nedlukning

En del landbaseret UVJ

Limfjordstur efter hummere

Velkommen til Simon, Jonas, Asger og Dag

2. Kort nyt bestyrelsen imellem

3. Økonomi (Dennis)

a. Regnskab

Regnskabet ser fornuftig ud trods COVID-19 og nedlukninger. Vi har det forventede overskud. Regnskab 2020 er sendt til revisor. Revideret regnskab sendes ud ved indkaldelse til generalforsamling.

b. Budget & Kontingent

Budgetoplæg godkendt og kontingent foreslås fastholdes. Budget sendes ud ved indkaldelse til generalforsamling.

c. Turpriser & kørselsafregning

Dennis fremlagde oversigt over indtægter fra ture – selve turprisen matcher udgifterne og fastholdes derfor på nuværende niveau.

Prisen for kørsel med Havkassen dækker pt. kun brændstof og forøges derfor til 3,00 kr/km de første 100 km og 1,50 kr/km derover. Træder i kraft når det er implementeret på hjemmesiden. Dennis melder ud.

4.      FSU (PIV)

Sæsonen i foråret 2021 forlænges til juni – hvis den kommer i gang.

Fra juli udføres klinkearbejde i minimum 6 uger. Efterårssæsonen starter tidligst 1.9.2021

Der planlægges ikke på en UV-J turnering i 2021/2022 sæsonen.

Ny aftale mellem FSU og hallen på ”offentlig åben”.

Der er et ønske om at få adgang til hele svømmehallen om torsdagen. Det kan nok ikke lade sig gøre – men Piv går i dialog med FFS.

Der er intet konkret nyt vedrørende skur til Dronningen / ny båd endnu.

5. Opdatering af vedtægter

Dennis fremsendte forslag inden mødet

Forslag til vedtægtsændringer og medlemsvilkår gennemgået og vedtaget.

Fremlægges på Generalforsamlingen.

Formålet med vedtægtsændringerne er at indføre en ansvarsfraskrivelse som et medlemsvilkår. Derudover forskellige redaktionelle rettelser.

Dennis kontakter DIF for vejledning om ansvarsfraskrivelsen.

På et opfølgende møde den 01.02.2021 blev medlemsvilkår opdateret yderligere. Det endelige udkast forelægges fortsat på Generalforsamlingen.

6. Materiel

a. Erstatning for Havets Dronning (Steffen)

Der ønskes den største båd der kan ligge på en trailer med en totalvægt på max 1200 kg. Vi ønsker ikke at gå på kompromis med størrelse så vi venter på økonomi.

Vi skal også have klarhed i om vi har et sted at opbevare båden inden vi køber. Der blev foreslået at lade den ligge på vandet i en havn i Øresund. Dette blev afslået fordi det giver meget lidt fleksibilitet for brugerne, større slid på båden, og øget fare for tyveri eller hærværk.

En RIB i god kvalitet med god plads til grej er at foretrække. Alubåde er vejer mere og er ikke lige så brugbare  specielt for jægerne.

PIV undersøger med kommunen om der kan findes en garage et sted indtil vi får bygget skur ved svømmehallen.  

b. Bemærkninger til eksisterende materiel

Havtasken – Mikkel laver en klarmeldingsliste.

Jess kommer med oplæg til nye redningsveste til næste møde.

c. Flaskeeftersyn

Der gennemføres ikke samlet flaskeeftersyn. Alle der har blenderuddannelse kan kontrollere flaskerne visuelt – dem der evt. ikke har blenderuddannelse må koordinere med en der har. PIV, Dennis, Steffen koordinerer og skriver ud.

d. Bestilling af ilt

PIV vil ikke længere bestille og afregne ilt. Steffen skriver ud på maillisten for at få en ny til at melde sig.
Kenneth har efter mødet meldt sig.

7. Medlemskaber (For Pensionister)

Der oprettes et pensionistmedlemskab:

Pensionistmedlemmer kan deltage i alle sociale aktiviteter samt i aktiviteter i svømmehallen.

Klubbens øvrige faciliteter såsom fyldeanlæg og både må ikke benyttes.

Pensionistmedlemskab er kun for tidligere aktivmedlemmer som modtager folkepension eller førtidspension.

Bestyrelsen foreslår et kontingent på 100 kr. – det samme som hos passive. Dette skal vedtages på generalforsamlingen.

Medlemskabet er først aktivt efter afholdt generalforsamling.

8. Generalforsamling

Generalforsamling afholdes 20.03.2021 kl. 1700.

Hvis forsamlingsforbud mv. tillader det afholdes mødet i FSU lokalet. Såfremt det ikke er muligt afholdes mødet som video-møde.

Formand på valg – Steffen genopstiller

Bestyrelsesmedlem på valg – Mikkel genopstiller

Peer fortsætter som FSU repræsentant.

Steffen rundsender dagsorden samt udkast til beretning til bestyrelsen mf. Inden den offentliggøres. Alle der har input til beretningen sender dem til Steffen.

Steffen og Piv ønsker ikke at fortsætte som primus motor i materialeudvalget. Der skal vælges nye medlemmer til udvalget.

Der skal findes en ny webmaster.

9.  Evt.

Husk at alle i bestyrelsen og suppleanter får mail vdr. Bestyrelsesarbejde.