Scorpena Cup 2019, 4-5 maj, Havets dronning.

Havbasserne Team 3: Frank, Martin og Torben.

Scorpena et af årest UV jagt højdepunkter der var ingen forventninger til om Havbasserne 3 kunne blive Havbasse hold 1 ud af de 5 Havbasse hold til start – succeskriteriet var at hygge og have en god dag . Vi sejlede fredag aften d. 3 maj kl18.00 fra Skovhoved Havn og havde lige inden afgang fornøjelsen af et voldsomt haglvejr og vindstød af nok ca. 11-12 m/s. Det var dog en fin tur over til Flakfortet og vi fik indlogeret os i den af Jess arrangerede gamle skonnert som hed Fortuna. En god gang hakkebøf med pomfritter og bearnaise sovs blev der serveret sammen med et par fadøl og så var bunden lagt til en god nats søvn. Efter ikke at have lukket et øje hele natten var det godt at få morgenkaffen og så var vi klar til at komme i dragterne.

Dyrenes venner

Vi havde ikke de store problemer, og ingen ødelagde sit udstyr eller noget. Men vi er jo også gamle i gårde.

Med et stort motor brøl blev Scorpena skudt i gang og alle både fræsede afsted undtagen os der med erfaringens ro tog det stille og roligt og Havbasserne 5 der kom tøffene afsted i en sejlbåd m lille motor med vel nok omkring de 3-4 knob,

Havbassebåde klar til kamp

Havbasserne 3 sejlede efter et kort dyk uden fisk på en knold ved ryggen mod den sydlige ende af svalerumpen som vi ikke kan huske hvad hedder. På svalerumpen hvor størstedelen af jagten kom til at foregå fangede Torben hurtigt en torsk med et hofte cowboy skud en torsk der viste sig meget vigtig da den var noget større end den Mads fangede på den anden båd. Derudover fangede Martin et par pæne flade og Frank besluttede sig for st skåne en kæmpestor flad fordi den havde rogn… sådan er vi nemlig – dyrenes venner. Vi så en del torsk på 1-2 kg men gik efter de lidt større så vi (Martin) valgte bevidst at skyde lidt ved siden af dem for at sikre de var skræmte og sky når de andre deltagere kom. Vi fik øvet lidt dybere dyk på ryggens kant mod sejlrenden og på et af disse til ca. 10 meter skød Torben en torsk mere. Bare fordi den alligevel lå der hvor jeg trænede …. Der var efterhånden lidt over en time tilbage og vi var i bunden af ryggen. Vinden var vel 10-12 m/s og turen retur tog ca. 1 time. Med skumsprøjt, muslibarer og højt humør.

Vi skyndte os ud af båden og fandt et varmt bad. Så var der indvejning og efter denne var der Øl og snacks som bla. Andreas havde fyldt sin sejlbåd med og villigt delte ud af. Derfor stod vi langt fremme i indvejningskøen så vi havde mere tid til hygge.

Snackbaren er åben

Vi gik ikke op i placeringer, men skal huske at nævne at Torben placerede sig på en 24 plads altså en plads bedre end Mads.

Vi går ikke op i placeringer – men her er de….

Tak Jess for det fede arrangement.
Vi glæder os allerede til Scorpena 2020 hvor vi påtænker at ramme lidt flere af de torsk vi skyder efter (Martin)