Søndagsdyk på Otto

Da jeg er i familie med Henrik, har jeg hørt en del (røver) historier om Havbasserne, og var derfor spændt på at komme med ud og dykke, da det endelig lykkedes mig at komme med på en af jeres ture.

image1Det var søndag, vejret var godt, og ingen vind var der massere af. Vi mødtes på havnen i Helsingør, jeg fik hilst på de andre Havbasser, som var Kim, Søren og Klaus og blev hurtigt klar til at sejle, da først Henrik dukkede op med hans fine båd.

Vi sejlede afsted, og efter 4-5 minutter var vi fremme. Kim fik smidt loddet, og der gik ikke mange minutter, før Henrik var hoppet i og var væk fra overfladen.

Vi aftalte at Kim og jeg dykkede til sidst, og efter en lille time blev det vores tur. Jeg kom i vandet og hev mig ned af linen. Med en ikke alt for god sigt på ca. 1,5 meter kom vraget frem under mig, og nu begyndte mit til dato dybeste dyk.DSCN3679

Da jeg stadig kun hører til i kategorien ”let øvet begynder”, havde jeg aftalt med Kim at han ville tage mig med rundt om vraget, og derefter vise mig tilbage til ankertorvet. Jeg fulgte efter Kim rundt om stævnen på vraget, og jeg så undervejs mange spændene små dyr. DSCN3689

På vragets bagbord side gik vi op til dækket, og dykkede henover vraget for til sidst at ende ved ankertorvet. Jeg kom op i båden, og efter ca. 20 minutter kom Kim op som sidste manden, (med en rødtunge i lommen til Henrik) og vi kunne sejle hjemad i det gode vejr.

En super god dag med nogle utroligt flinke og erfarne dykkere, på et flot og spænende vrag, som jeg helt sikkert skal dykke på igen.

image2

Andreas Drescher – gæstedykker fra Aquarius

(Arbejdende gæster er altid velkomne -red.)