S/S Robert

13/12 2013

Hygge på en fredagJa, som alle jo har luret har vejret jo de sidste mange dage jo ikke lige været til dykkerture, men da Allan slog en tur op, var jeg da klar til at tage fri nogle timer, så jeg kunne komme med! Herligt :0).Og som den kloge kan tænke sig, så kom jeg jo sidst igen, og de andre var klar og hjælpsomme. Besætningen bestod af skipper (Allan J ), Flemming, Steen, Anders (and), Kenneth og Kasper. På vej ud af havnen så vi, hvad Bodil havde lavet af ballade, og det var ikke så lidt. Der skal nok en tømrer eller to ud og lave lidt .

Lidt arbejde til en håndværker

Vejret var lidt blandet, ingen vind og lidt tåget, men alt i alt rigtigt godt, og så er der jo varme i hytten på skippers båd, det er dejligt.

Uldent vejr – også for fuglene nord for Hven

Som næsten altid ramte Allan vraget (Robert) lige med det samme. Førstedykker Anders blev sendt i vandet, derefter Flemming og Allan. Vi andre var da lidt spændt på, hvad der bød os nede på vraget, så Kenneth og Steen blev klar og kom i vandet Anders kom op og var ikke helt glad over sigten, men var mega glad over at komme i vandet i år 0:)Så blev det mig, og ja, det gik jo ikke så godt. Jeg fik en erfaring mere i livet – man ligger ikke så DIR-agtig i vandet uden finner :0) Så rigtig godt med en skipper, der tænker hurtigt! Tak Allan! Men så på vej ned af tovet med en udsigt til ingen sigt i en halv time ca, de andre havde desværre ret, ingen sigt, men da man nu har været på vraget en gang eller to, kunne jeg lige klare en tur ud i agten og der var en masse spring i luften krebs, rejer lidt og små fisk. Så da jeg skulle tilbage til broen igen, var det med lidt hvor er jeg, og hov det kender jeg, over til tovet og få det bundet af. Da jeg gik op slukkede jeg lyset, og ja der var så mørkt at der var moril!

Broen i styrbords side – copyright Allan Jensen

Oppe i båden igen var de andre glade (de havde jo også haft en halv time oppe uden mig, som de kunne snakke i :0) Nå, men af med grejet og ind i varmen og drikke nogle af Allans øl.

Og fortælle nogle røverhistorier og dem er der mange af!Og ja, hvad er en dykkertur uden fiske stop på vejen hjem

Skal  familien sulte i juledagene?

Som Allan sagde, ingen vind, ingen bølger, ingen strøm og ingen sigt!

Hyggen var der i det mindste…